Złe odżywianie

Można być otyłym i równocześnie źle odżywionym. Człowiek tłusty nie musi być koniecznie „dobrze odżywiony”. Ten pozorny paradoks oznacza po prostu, że jeśli jadasz przeważnie potrawy mączne, to możesz znacznie przybrać na wadze, a równocześnie odnieść szkodę na zdrowiu z powodu niedoboru białka, błonnika, witamin czy soli mineralnych. Może się to zdarzyć, gdy zjadasz obfite dania składające się głównie z pokarmów zawierających skrobię, słodycze i pijesz słodzone napoje. Chociaż jesz dużo wy starczającą ilość, możesz jednak chorować z powodu braku zrównoważonej diety nieodpowiedni rodzaj pożywienia, możesz mieć nieokreślone złe samopoczucie, odczuwać senność, a odporność na zakażenia może się obniżyć. Należy wówczas zjadać więcej białka, włączyć do diety świeże owoce i jarzyny i jeść mniej skrobi i cukru. Na rynku można znaleźć wiele różnych proszków odżywczych właściwie zrównoważonych, zawierających częściowo strawione białka, witaminy i sole mineralne. Są one łatwo strawne, niezbyt drogie i wartościowe, jako dodatek do twej codziennej diety.Można być otyłym i równocześnie źle odżywionym. Człowiek tłusty nie musi być koniecznie „dobrze odżywiony”. Ten pozorny paradoks oznacza po prostu, że jeśli jadasz przeważnie potrawy mączne, to możesz znacznie przybrać na wadze, a równocześnie odnieść szkodę na zdrowiu z powodu niedoboru białka, błonnika, witamin czy soli mineralnych. Może się to zdarzyć, gdy zjadasz obfite dania składające się głównie z pokarmów zawierających skrobię, słodycze i pijesz słodzone napoje. Chociaż jesz dużo wystarczającą ilość, możesz jednak chorować z powodu braku zrównoważonej diety nieodpowiedni rodzaj pożywienia, możesz mieć nieokreślone złe samopoczucie, od czuwać senność, a odporność na zakażenia może się obniżyć. Należy wówczas zjadać więcej białka, włączyć do diety świeże owoce i jarzyny i jeść mniej skrobi i cukru. Na rynku można znaleźć wiele różnych proszków odżywczych właściwie zrównoważonych, zawierających częściowo strawione białka, witaminy i sole mineralne. Są one łatwo strawne, niezbyt drogie i wartościowe, jako dodatek do twej codziennej diety.